Nog een kleine week en mijn vakantie van drie weken is voorbij. Maar ik geniet er nog van. Geen verplichtingen en rustig aan doen, het was wel even nodig. Deze week nog en dan vanaf maandag weer ‘gewoon’ aan de slag. Alvast even een verslag van de vakantie tot nu toe.

De vakantie begon met een feest. Op de zondag vierde Annewyke haar 29e verjaardag bij ons en kwamen diverse mensen op bezoek. Een gezellige dag en overigens ook de 30e huwelijksdag van Charlotte en mij.

In de eerste week ben ik een dagje naar Schiphol en Amsterdam geweest. Op Schiphol heb ik onder andere een bustocht gemaakt, waarmee een kijkje achter de schermen gekregen kon worden. Helaas was het Panoramadek dicht, zodat er naast de vele winkels die er waren, niet veel bekeken kon worden. Er wordt flink verbouwd en pas in augustus zouden de verdiepingen boven de vertrekhal, waaronder dus het Panoramadek, weer open moeten gaan. En dus ging ik ook nog maar naar Amsterdam.

Daar ben ik het IJ overgestoken met één van de vele gratis veerponten en heb van de noordkant richting het station en andere gebouwen gekeken. Ook ben ik langs de diverse gebouwen aan die kant gelopen, zoals het Eye, het filmmuseum. Na weer de overkant opgezocht te hebben, heb ik een wandeling gemaakt door het gedeelte tussen het station en de Dam. En ook nog wat gegeten voordat ik weer naar huis treinde.

Na nog een bezoekje aan mijn moeder was het tijd om met Charlotte en Erik en Lisette te vertrekken naar Sandal Sonnenberg voor een weekje weg. Dat ligt aan de Moezel vlakbij Trier in Duitsland. In die week hebben we behoorlijk wat bekeken en gedaan. Natuurlijk zijn we in Trier geweest en hebben daar wat resten uit de oudheid bekeken. Ook zijn we over een hoge wandelbrug en in Cochem geweest, hebben we een mijn bezocht en zo nog het een en ander. Een licht nadeel was, dat het vrij warm was met een maximumtemperatuur van 38 graden. Dus was het ook belangrijk om rust te nemen en soms de koelte te zoeken. Onder andere was het zwembad daar geschikt voor. Overigens hadden we vaak mooie uitzichten en daar heb ik ook wat foto’s van gemaakt, die in een fotoalbum met de andere foto’s geplaatst zullen worden. Later zal ik nog wel foto’s op de site zetten.

En deze week ben ik ook nog een paar keer weg. Gisteren ben ik met Annewyke naar Rotterdam geweest, waar we ons vooral aan de oevers van en op de Maas hebben vermaakt. En donderdag ga ik in mijn eentje nog naar een dierentuin, waarschijnlijk Burgers Bush in Arnhem. Zaterdag is dan de open dag van PEC Zwolle en zondag nog een bezoek met Charlotte aan haar jarige zus en dan zit de vakantie erop. Vanaf volgende week ben ik weer een paar keer in de week als vrijwilliger actief in Isala en ga ik weer tafeltennissen op woensdagochtend. Sommige andere dingen, zoals GroenLinks en de gespreksgroep, liggen wel een tijdje stil. Maar daarvoor ga ik dan weer stevig bezig met de website en dan vooral de autobiografie.